Promeni svoj pogled na svet!

O EDUKATIVNOJ TURI

Vizuelna inteligencija je nova vrsta edukacije tokom koje ćeš imati priliku da istražuješ svoja čula, treniraš svoju percepciju i pažnju i izazivaš svoj način razmišljanja o životu i umetnosti, putem nauke i umetnosti.

Ova jedinstvena tura kroz galerije i muzeje Beograda pod stručnim vođstvom istoričarke umetnosti Marije Radoš i ekspertskim treningom mentalnih veština neurobiologa Andree Čontoš će ti pružiti vanrednu priliku da učiš o umetnosti i svom mozgu istovremeno.

KAKO JE TURA ORGANIZOVANA?

  • Obučeš najtropskiji i najudobniji komad garderobe koji imaš;
  • Dođeš na trg Republike u dogovoreno vreme gde te čekaju Marija, Andrea i ostatak grupe;
  • Zatim se zaputimo na aktuelne izložbe u muzejima i galerijama;
  • Tamo te Marija vodi kroz postavku umetničkih dela i uči da razmišljaš o kreativnosti i umetnosti;
  • Andrea ti pokazuje kako tvoj mozak procesira informacije i kako se razvija percepcija, pažnja i vizuelna inteligencija na praktičnim primerima i vežbama koje tokom obilaska radiš;
  • Nakon 3 sata ture i radionice odlaziš sa novim pogledom na umetnost i inovativnim alatima za razvoj svog mozga i vizuelne inteligencije;
  • Nikada više ne doživljavaš svet na isti način.
DISTRAKCIJE NAS ČINE GLUPLJIM...

Digitalna era sobom nosi pregršt benefita, ali ima i svoju cenu. Nikada se do sada u celoj ljudskoj istoriji nije toliko stvari borilo za našu pažnju.

Konstantna preplavljenost podacima, stimulusima i nebitnim interakcijama ne samo da preoptrerećuje našu koncentraciju i narušava fokus, umanjuje produktivnost i ličnu bezbednost, već nam i narušava inteligenciju i šteti međuljudskim odnosima.

Davimo se u informacijama, dok vapimo za mudrošću…

Najprestižniji britanski univerziteti su sproveli studiju koja pokazuje da usled konstantnih distrakcija IQ odrasle osobe opadne za prosečnih 10-15 poena, time je dovodeći na nivo mentalnog funkcionisanja 8-godišnjeg deteta.

PREOPTEREĆENJE PAŽNJE SMANJUJE UMNU KONTROLU

Prefrontalni korteks našeg mozga je zadužen za analizu zadataka, njihovu prioritizaciju i dodeljivanje mentalnih resursa. Kada ga preopteretimo zahtevima ili primoramo da troši energiju često menjajući fokus, on uspori i prestane da obavlja svoju funkciju kako treba.

Zahtevniji zadaci obavljani pod stalnim skretanjem pažnje zahtevaju oko 40% više vremena da se završe.

MIT O MULTITASKINGU

Ideja o multitaskingu (obavljanju više zadataka istovremeno) je još jedan od široko uvreženih mitova. Naš mozak ne radi više stvari istovremeno, već se jako brzo prebacuje sa zadatka na zadatak. Dok su zadaci jednostavni i dovoljno različiti, ovakvo funkcionisanje može relativno glatko da teče. Međutim, pri javljanju iole zahtevnijih zadataka, sva energija se troši na rasplinutost umesto produktivnosti, a osećamo se izmoreno kao da smo zapravo nešto uradili.

U ime brzine i efikasnosti, postajemo spori i neefikasni.

Kako ti vizuelna inteligencija može koristiti?

1. Bolja procena ljudi i situacija
2. Brže reakcije
3. Uočavanje i primena obrazaca i principa u poslu
4. Kreativnost i rešavanje problema
5. Razlikovanje činjenica od mišljenja
6. Komunikacija
7. Lična spoznaja i razvoj empatije
8. Dijagnostičke veštine u medicini, nauci, policiji i obaveštajnim službama
9. Umetnost, dizajn i arhitektura
10. Tehnike pamćenja
11. Veština vizuelizacije
12. Programiranje ciljeva

Kada promenimo način na koji posmatramo stvari, stvari koje posmatramo se menjaju.

Ukoliko želiš da saznaš kako sada stojiš sa vizuelnom inteligencijom, uradi kratak test:

Fantastična radionica posle koje počnete da posmatrate stvari u okruženju na drugi način. Budi pažnju, otvara nove vidike i brižno nam ukazuje na sve ono što nam često promiče.
Poput Politikinog Zabavnika, namenjena je svima, od 7 do 77 godina.

Nevena Č. - Arheolog

Po završenoj radionici vizuelne inteligencije sam počeo da uočavam detalje koje nisam do tada zapažao, i ovladao veštinom opisivanja prostora činjenično, a ne subjektivno. Sposobnost objektivnog posmatranja je veoma značajna u mom poslu.
Edukacija za svaku preporuku!

Miloš N. - Arhitekta

Umetnički dar potiče od vizuelne inteligencije, a ona je jedna od onih koje se mogu razvijati celog života. Što više informacija poseduješ, imaš veću osnovu za kreativnost, jer kreativnost nije ništa drugo do uklapanja već poznatog u nešto novo.
Svi ovo treba da nauče.

Bogdan Č. - Vajar

Autori i predavači:

Andrea Čontoš je neurobiolog sa užim domenom izučavanja neuropsihologije i biheviorizma.

Takođe je sertifikovani bihevioralni forenzičar, praktikant neurolingvističkog programiranja i praktične filozofije i sertifikovani trener intelektualnih veština.

Formira autorske edukacije bazirane na neuronauci, biheviorizmu i kognitivnoj psihologiji sa ciljem podizanja kognitivnih, emocionalnih i socijalnih kompetencija. Edukacije realizuje od 2015. godine samostalno i u saradnji sa drugim institucijama širom regiona. Obučila je više hiljada polaznika u privatnom i profesionalnom sektoru.

Autor je knjige “Umeće razmišljanja” i osnivač edukativnog centra „Brain factory“.

Marija Radoš je istoričarka umetnosti profesionalno angažovana u oblasti savremenog stvaralaštva.

Radno iskustvo i brojne saradnje je ostvarila u okviru beogradske nezavisne umetničke asocijacije Remont čiji je deo operativnog tima bila od 2006. do 2024. kao i jedan od kustosa galerije Remont. Sa posebnim zanimanje za rad sa publikom u okviru Remontovih aktivnosti je realizovala popularan program vođenja po izložbama DOBRE NAVIKE – šetnja kroz savremenu umetnost Beograda koji je omogućavao i pospešivao manje formalna druženja i razmene između raznovrsne publike i umetnika, kustosa, galerista, teoretičara umetnosti…

Takođe deluje i kao nezavisna kustoskinja i pisac tekstova o recentnom stvaralaštvu.

CILJEVI EDUKACIJE

  • Naučićeš da razlikuješ činjenice od mišljenja
  • Ubrzaćeš i proširićeš svoju sposobnost zapažanja
  • Radićeš vežbe za razvijanje pažnje
  • Razumećeš zašto koncentracija slabi
  • Produbićeš fokus
  • Gledaćeš umetnička dela i opisivati životne situacije
  • Ovladaćeš vizuelnom analizom podataka
  • Formiraćeš kritičko mišljenje

Naučićeš da život i umetnost posmatraš ovako:

A ne ovako:

ČETVRTAK 23.JANUAR 19-22H

PROMENI NAČIN NA KOJI POSMATRAŠ SVET.