Neuronaučni alati
za bolji život.
Da li smo genetički predodređeni za sreću?
Ideja da nismo svi jednako sposobni da osetimo sreću deluje malodušno, a ideja da nismo svi predodređeni za nju zastrašujuće.
Ipak, znamo da razlike postoje – dve osobe pod sasvim jednakim uslovima i dostupnim mogućnostima, neće osećati isti nivo zadovoljstva.
Nekima od nas je teže da prizovu sreću u život, a mnogima od nas osećaj zadovoljstva izbledi ubrzo nakon ma kog postignuća…
Zašto je to tako?
Naš kapacitet za sreću (zamislite ga kao rezervoar u kome skladištimo osećaj sreće) predstavlja skup različitih faktora.
Svako od nas ima rezervoar specifične zapremine koju određuju naša genetika, odgoj, okruženje, karte koje nam je život podelio, i načini na koje se nosimo sa svetom i sa sobom.
Pitanja na koja odgovaramo na radionicama:
- Šta je sreća i koja je njena funkcija?
- Šta određuje naš kapacitet sreće i sposobnost da budemo srećni?
- Koji faktori mislimo da utiču na naše blagostanje?
- Koji faktori zaista utiču na naše blagostanje?
- Šta je hedonistička adaptacija?
- Koje su negativne predispozicije našeg uma?
- Koje mentalne alate možemo koristiti da budemo srećniji?
- Koje ponašajne rutine pospešuju fiziologiju sreće?
- Zašto se nekada osećamo umorno i nakon odmora?
- Kako se pravilno pristupa psihološkom odmoru?
- Zašto su anksioznost, depresija i burnout sve učestaliji u modernom društvu?
- Kako se relaksira nervni sistem?
Neurobiologija sreće i blagostanja
ZOOM RADIONICA 1: Četvrtak 04.jul 19-21.30h
Sreća se može ciljano indukovati.
Postoje razlozi zbog kojih nismo srećniji, čak ni kada bi trebalo da budemo.
Postoje kulturološki i društveni uzroci koji nas drže manje srećnim no što bismo mogli da budemo.
Postoje principi i prečice koje naš um pravi kada zaključuje koliko smo zadovoljni.
A postoje i neuronaučni i psihološki alati koji nam mogu pomoći da svesno i namerno podignemo svoj fiziološki i opaženi nivo sreće na viši nivo.
Teme koje ćemo obrađivati na radionici:
- Potraga za srećom VS Potraga za smislom;
- Svrha i funkcija sreće;
- Mozak i neurofiziologija sreće;
- Sklonosti uma koje umanjuju blagostanje;
- Definisanje ličnog kapaciteta za sreću;
- Kako se meri blagostanje?
- Usvajanje kognitivnih alata za povećanje kapaciteta sreće;
- Izgradnja ponašajnih rutina koje pospešuju blagostanje;
- Relacija lične odgovornosti i kolektivne sreće.
Psihološki odmor kroz regulaciju nervnog sistema
ZOOM RADIONICA 2: Četvrtak 25.jul 19-21.30h
Sreća bez pravilnog regulisanja nesreće nema posebnog smisla…
Otud je značajno razumemo kako da stanemo na put stresu, da stabilizujemo svoje emocije i održimo sebe u balansu, kako bismo umeli pravilno da se osvežimo i odmorimo.
Jer nas umor, a pogotovo psihološki, čini manjim no što jesmo.
Teme koje ćemo obrađivati na radionici:
- Fizički VS Psihološki umor;
- Uticaj zamora na um, emocije i ponašanje;
- Upravljanje mislima i razlikovanje činjenica od mišljenja;
- Neurofiziološke i psihološke tehnike za svesnu regulaciju i
umanjenje svakodnevnog nivoa stresa; - Aktivacija parasimpatikusa zarad relaksacije nervnog sistema;
- Poslovno-privatna barijera;
- Mentalna higijena sa ciljem predupređenja sindroma burnout-a, anksioznosti i depresije.
Organizacija radionica
- Svaka radionica traje po 2.5 sata;
- Održavaju se putem Zoom-a, tako da se možeš priključiti odakle god ti odgovara putem kompjutera ili telefona;
- Imaju naučnu teorijsku osnovu i praktičan deo;
- Interaktivne su i očekujem od tebe da učestvuješ u diskusiji i radu vežbi;
- Broj dostupnih mesta u grupi je 12 radi kvaliteta interakcije.
cena svake zasebne radionice 3.600 din
20% popusta na obe radionice u paketu 5.760 din
VREME DO EDUKACIJE
Day(s)
:
Hour(s)
:
Minute(s)
:
Second(s)
O autoru i predavaču
Andrea Čontoš je neurobiolog sa užim domenom izučavanja neuropsihologije i biheviorizma.
Takođe je sertifikovani bihevioralni forenzičar, praktikant neurolingvističkog programiranja i praktične filozofije i sertifikovani trener intelektualnih veština.
Formira autorske edukacije bazirane na neuronauci, biheviorizmu i kognitivnoj psihologiji sa ciljem podizanja kognitivnih i emocionalnih kompetencija, unapređivanja efikasnosti učenja, uobličavanja obrazaca ponašanja i socijalnih sposobnosti, kao i usavršavanja veština verbalne i neverbalne komunikacije. Edukacije realizuje od 2015. godine samostalno i u saradnji sa drugim institucijama širom regiona. Obučila je više hiljada polaznika u privatnom i profesionalnom sektoru.
Autor je knjige “Umeće razmišljanja” namenjene praktičnom unapređivanju misaonog procesa pojedinca i osnivač edukativnog centra „Brain factory” koji se bavi edukacijama u domenu funkcionalnog razmišljanja, efikasnog učenja i uspešne komunikacije i ponašanja.